Wednesday, February 2, 2011

BEB! GUA TAK FAHAM BEB ?

Beb ,  dah lah gua migrain teruk beb semalam  , macam nak pengsan je tapi tak pengsan , sampai tengok tv gua tak paham ape yang cube di ceritakan. tapi takpe bukan itu yang gua nak cerita , gua nak cerita  pagi pagi tadi sedar je bangun dari beradu  , gua tengok tv , gua tengok iklan , bantai lak ade iklan KFC , pasal latest punya meal , DONUT IKAN , gua tergelak beb , tah pape ah donut ikan. tapi iklan tuh buat perut gua lapar beb , ciss , bukak saji , ade nasi lemak je! haih. tapi syukurlah ade jugak makanan.

Gua gelisah lah beb , duduk tak tenteram , gua rase geram pulak , gua nak rase gak DONUT IKAN  tuh camane. Iklan tuh memang menduga keimanan. betul betul mempengaruhi pemikiran. So tanpa berlengah dan membazirkan masa yang priceless nih , gua pun pegi lah ke tesco , jalan kaki bhai , sanggup.

So sampai tesco , gua straight pegi kfc , dalam otak DONUT IKAN  je ingat ,  lain pun gua ingat jugak , no ic mak  bapak , alamat  , no awek , tapi nak bagi cite sedap sikit en, haha


Dah puas melantak , gua beli ice blended lepak jap kat kedai kasut member, bukan die punyer , die keje je kat situ tapi dah die buat macam die yang punye , so kita ikut  aje lah , haha! Okay , mase gua lepak lepak , Ammar ajak gua ke kolam beliau , so aku dari tesco? pegi kolam? baju basahan gua tak bawak camane? takpe , gua beli suar hawaii , haha , naseb baik gua ade duit sikit. haha! tapi mase nak bayar memang gua bengang gile , beratur hingga ke singapura , tah pehal, dapat gaji ler tuh .takpun shopping sebab tahun baru cina , jap eyh aku curious yang aku tengok , ramai melayu je? sambut gak tahun baru cina? nak tanya , orang tengah hati panas beratur panjang kang kene lempang! haha okay .

Sampai kat kolam buat keje ape , ade lak sorang mamat nih benti pakai motor ex5  , tanye . . . 

" eh korang nih masuk kolam  , owner kolam tau ke ? "

gua pun jawab ah . 

" tau lah beb , nih kolam  bapak kawan gua. "
" nih ah anak die , tengah berendam dalam kolam "

sambil gua tunjuk Ammar yang tengah berendam dan bertungkus lumus men - SETTLE kan jaring ikan dengan beberapa kawan gua yang lain.


pastuh beb , mamat die cakap gua kuang hajar beb! die cakap gua takde adab masuk tempat orang!

semata mata sebab gua bahasa kan die  ' lu gua ' . . sebab tuh je bhai , haha , kelakar tuh balik ngadu kat bapak . haha. macam budak kecik. haha

yang mamat nih , tanye tak bagi salam? ade adab tuh? haha , beb bapak die soh gua ubah cara percakapan gua? , 17 tahun beb gua idop , mak gua pun tak suruh gua ubah cara bercakap , inikan die , bukan maksud gua nih kurang hajar dengan mak bapak gua , gua still hormat ,  gila ke tak hormat mak bapak. 

tapi hanya dengar  gua membahasakan die  ' lu gua ' dengan die , die dah labelkan gua budak kuang ajar. nih memang gua tak faham.haha


okay banyak lagi gua nak cite , tak baik aibkan orang , haha!  Gua nak tanye , gune gua nih kurang ajar ke? takde adab ke?  gua tak rase camtuh pulak  . . .  yang  gua rase , susunan ayat je yang boleh menjadikan percakapan seseorang tuh kurang ajar , kalau gua guna 'saya '  pun boleh jadi kurang ajar gak , kalau gua  guna ' tuan hamba ' pun leh kuang ajar gak . tak semesti nya gua  guna  'gua ' menunnjukkan gua nih takde adab , tak hormat orang lain. hish , gua tak faham lah beb. haha

okay lah beb , gua , chow dulu, haha lu orang lek lek aje , salam

2 comments: