masa anda? masa orang lain ?

|
wanita - 40an - Berkerjaya - beratur di kaunter pembayaran , orang ramai di hadapan. jam menunjukkan pukul tujuh petang , harus cepat. harus beralih ke kuanter sebelah , kalau tidak tak masak lah aku nih , cetus hati nya

gopohnya beliau tolak troli , sampai berlaga troli  dengan troli customer lain.
tiba di kuanter sebelah , ade seorang wanita lagi menunggu giliran di depannya.

......


" Boleh bagi saya bayar barang saya dulu tak ? " sergahnya  kepada wanita itu. wanita itu juga berebut nak membayar di kuanter pembayaran. 

tak sempat di balas. wanita itu menambah lagi

  " saya nak cepat nih , anak anak kat rumah dah lapar tunggu saya balik ,  nak masak untuk  meraka makan malam. " sambil menunjukkan raut wajah serius.


wanita itu , wanita yang di depannya itu. berpakaian kasual dengan perwatakan sedikit ceria 
pun berkata.


" saya pun kejar masa , saya pun  tak banyak masa nih , saya ade kanser , dua bulan je tinggal nak hidup  " ucapnya sambil tersenyum.

wanita tuh meninggal kan troli , berlalu pulang , malam tuh keluarganya makan malam di luar.

manusia sanggup melakukan apa sahaja demi untuk mencapai matlamat , sedar atau tak sedar  , anda pun turut melalukannya.

0 KRITIKAN SOSIAL:

Post a Comment