Monday, July 18, 2011

Debu bintang. dan Pelangi serta Bintang

Okay aku bukan nak berpuisi haha ,  aku sahaja nak cakap aku baru tengok movie yang bertajuk 

"Stardust "
POSTER FILEM


wanita ini sebenarnya ' Bintang ' yang jatuh dari langit.

Sebenarnya movie dah lame , tahun 2007 di tayangkan di pawagam , and aku biasalah memang lembab , aku jumpa movie nih dalam external harddisk makcik aku , ape lagi rembat masuk dalam pendrive lah. haha.

Tristan and Victoria

okay cerita kinda cool , best je tengok , plot cerita menarik , pemilihan karakter pun bijak kena dengan watak , and aku kalau menengok cerita memang cerewet.  kadang kadang kalau intro cinte tah ape ape , terus stop tengok , carik cite lain. haha. 

Pose garang pun still nampak sweet Yvaine atau nama sebenar Claire Danes 

satu lagi aku kalau aku minat sesetengah movie tuh , aku buat research , haha , aku rase aku nih melebih lebih pulak , tapi ape salahnya , aku berhak mendapat maklumat , so ini maklumat yang aku dapat dari hasil kajian aku. Dunia di hujung jari beb.
Yvaine - stardust photo
Melting !

(Dialog Yvaine semasa bercakap dengan Tristan yang ketika itu di sihir menjadi tikus )
Yvaine: You know when I said I knew little about love? That wasn't true. I know a lot about love. I've seen it, centuries and centuries of it, and it was the only thing that made watching your world bearable. All those wars. Pain, lies, hate... It made me want to turn away and never look down again. But when I see the way that mankind loves... You could search to the furthest reaches of the universe and never find anything more beautiful. So yes, I know that love is unconditional. But I also know that it can be unpredictable, unexpected, uncontrollable, unbearable and strangely easy to mistake for loathing, and... What I'm trying to say, Tristan is... I think I love you. Is this love, Tristan? I never imagined I'd know it for myself. My heart... It feels like my chest can barely contain it. Like it's trying to escape because it doesn't belong to me any more. It belongs to you. And if you wanted it, I'd wish for nothing in exchange - no gifts. No goods. No demonstrations of devotion. Nothing but knowing you loved me too. Just your heart, in exchange for mine. 


and dalam movies ade sienna miller tapi scene die tak banyak. and siena miller adalah lawa! (muke serius) , aku carik pose terbaik beliau kat internet tak jumpa ah , korak tengok  sendiri lah  movie nih eh.
aku tak ingat nih scene mana , haha

Nak diceritakan hebat tak hebat gua research , filem nih pun ade website die sendiri ,tahu ?lain macam malaysia , buat filem then buat fanpage FACEBOOK je  . Kat website nih kan ade siap  ade jual dvd lagi , , ade feature feature yang menarik , ade game - aku dah main game die  KAHKAHKAH!  , ade sinopsis movie nih korang bace sendirik ah.

and ade satu game tuh , korang boleh reka bintang korang , then send ke kawan yang korang sayang , aku nak buat tapi nak send kat sape? nak send kat mak aku , die tak pandai gune komputer. haha 



Okeyh habis stardust (debu bintang) , aku nak cite pasal Bintang dan Pelangi iaitu channel baru siaran Berbayar Malaysia iaitu Astro.

" siaran 24 jam , 365 hari tanpa henti entertainment indonesia hanya dari Indo pek "

Camtu lah awek kat tv tuh cakap , yeahh! indo pek means dua channel dalam satu pek , iaitu Channel Bintang dan Pelangi. aku sebenarnya bukan nak promote menatang haram ini semua tapi aku nak ceritakan yang aku tertengok satu Movie yang best dalam channel nih. haha 

dan movie itu bertajuk :


"Bilang saja cinta kok repot ?"

Tajuk die biasa biasa je , cerita die je best , berkisarkan percintaan budak sekolah menengah ,ego mengatasi perasaan cinta ,  aku kan remaja aku suka lah tengok cerita cerita macam nih , haha.

Kisah awek  yang garang , ganas atau macam tomboy sikit iaitu dilakonkan oleh Kikan (Sheila Marcia Joseph). yang  cinta nya cuba di dapatkan oleh Ruben( irwansyah) , tapi si Ruben nih takut nak luahkan perasaan die sebab takut kene reject dek si Kikan , dan si kikan nih malu nak mengaku suka kat ruben sebab perasaan Ego nya yang tinggi , haha! 

So sebenarnya cinta rumit di luahkan , sukar di perkatakan atau sukar diluahkan , rumit diperkatakan.

Macam macam yang terjadi dalam movie ni , and semua babak nya boleh dikata so sweet lorh! (bahasa mat rempit)  Romantik  ehh si lelaki cuba untuk jadi romantik dengan awek yang bersikap seperti lelaki, haha, lagi pun heroin die cantik , aku sebenarnya jatuh cinta dengan Si  SHEILA MARCIA JOSEPH nih tapi awek nih dah kawen in reality life (hati pecah berkecai) and dah beranak dah pun tapi berapa orang aku tak pasti. (hati pecah berkecai kecai kecai kecai).

Melting


Okay sampai disini sahaja saya nak merepek , salam :D

No comments:

Post a Comment