Monday, October 25, 2010

25 OKTOBER 2010 - hari sejuk mengigil tapi pura pura macho

Seperti biasa ,hari hari normal . bangun pagi! ,gosok gigi .  berharap dapat tido balik , bersarapan! ehhh! ...aku tak sarapan . . .  minum air sejuk je! sampai sendawa. . 

sampai sekolah duduk , termenung sambil  di foyer kire semut di lantai , sampai pengawas announced beratur di tapak perhimpunan...

BERATUR! , pegi ke dewan. . .  perhimpunan rasmi ari nih......bla , bla , bla .. . .  pengetua berucap! satu pun tak masuk mata dah berat , fikir bantal , selimut , dengan angin  sejuk urghhhh! ngantok aku tadi.


" guru bertugas minggu ini di minta menguruskan pelajar masuk kelas " macam tu lah lebih kurang kata pengawas bertugas , aku pun tak ingat sangat dah pening! . . . 

masuk kelas , First period teacher , MATH subject , I loikeeeeee! (HATE) . .  mintak tunjukkan  keje sekolah yang di beri minggu lepas hari khamis , then aku bersungguh sungguh la cakap " owh , saya da siaaaappp" , cikgu cakap. " mana dia? " . . .  aku pun bukak zip bag aku yang oren menyala bagai warna tali  leher sekolah tuh , selongkar selongkar , punya selongkar! SHITTT! takde pulak , aduh! macam mana . . . . " cikgu , saya dah siap cikgu. . .  tapi takde pulak dalam bag saya. . . cikgu " * sambil buat muke sedeh. . . . 

" ahhh , kamu ingat saya percaya? dah -dah ikut saya pergi bilik disiplin , siap kan kerja kamu disitu "

aduh , cikgu nih tak percaya ke cakap aku? muka aku punya putih lagi suci pun , tak percaya! haih! , ramai jugak budak kelas aku yang tak siap kerja tapi buat- buat siap kerja , sume muke serius shitt! jer , cehhh!
tapi takper , bukan selalu dapat pegi bilik disiplin , 

follow teacher pegi bilik disiplin , tapi bile sampai bilik disiplin kunci!! , cikgu on mengajar , aku dah seronok! yaayyyy! balik kelas mungkin? hati ku bermonolog dalaman! , tetapi tidak , sebalik nya... beliau berkata  "baik , ikut saya ke bilik guru , kamu buat kerja kat situ. . . " kata teacher math

perghhh! kat bilik guru pulak , dah lah orang lalu lalang , traffic jam kat situ! tapi takpe , bilik guru sejuk. . . .
Sampai je kat bilik guru aku pun nak masuk lah , baru je nak masuk " ehhhh , awak nak pergi mane? , sini- sini " sambil teacher tunjuk lantai yang bersih baru di sapu cleaner sekolah . . ." kenape dengan lantai cikgu? bersih jer "  balas aku . . . " buat homework math kamu sammmmmmpai siap kat lantai nih , dah siap baru masuk kelas , tak siap jangan masuk " tegas die cakap macam marah pun ye , macam bengang pun ye! . . 

" ouhhhhhh, ouhhkayyyy ,teacher " balas aku , tak kan nak balas lebih lebih kang kene sepak. huh! sabar je lah . hari terbaik dalam minggu inih.

dah siap - siap keje , masuk kelas. habis cerita!

GEOGRAFI! cikgu tak datang , ada keje tulis kat testpad , malas nak pikir , tiru jawapan belakang , soalan 
2 jam setengah , aku habiskan 10 minit , tanpa ragu ragu. Habis 'kerja' . . . aku merehat kan mata. . .  peluk bag , perghhh! syurga dunia!. . . tak ingat ape yang terjadi.

KRINGGGGGGGGG!!! loceng rehat , huih! bagus , bangun tido perut lapa , dah berkeroncong perut ana nih , bukan keroncong untuk ana! . . .  pegi canteen! orang takda , haih! pelik tengok jam kawan , hak elah! baru pkol 10 suku , patut lah. takper , teruskan juga , perut punya pasal , kene tahan pengawas tak kisah , kalau kene tahan cikgu .habis. nekad -nekad! aku nih. haha

abih rehat , saja lambat lambat masuk kelas. . .  haha ! 

BAHASA MELAYU period , bincang soalan kertas 1 ramalam sekolah berasrama penuh & kluster. . . 
terbaik! aku ngantok lagi. . .  ape masalah aku nih! bodoh betul!. . . .  

next period , PERDAGANGAN! cikgu tak datang jugak , haih! musykil - musykil! mogok ke hape? tapi takper. . .  belajar sendiri , aku buat homework sejarah sikit -sikit. . . . di sulami dengan berborak bersama nik danial  dan zulfikri. . .  ape yang diorang borak tah ? aku jadi tukang gelak. bosan agaknya.

KRINGGGGGGGG! sekali lagi loceng berbunyi. . .  BALIK! perghhh! katil , katil , katil , bantal , bantal , bantal , selimut , selimut. . . . . 

ehhhhh! lupe nak study group ngan nik , yana.....! group lah sangat!
belajar sejarah , form 4 and form 5 , dah siap form 4 , nik 'pinjam ' pulak  katanya. . .  tak tau lah dia buat ape? die rujuk ke , hape ke? entah lah *din think positive. haha , jangan pikir buruk yaa dengan orang lain especially. . . 

dari serius bangang belajar ,gelak gelak sambil tulis ,  then tergelak gelak sambil tulis sikit sikit demi sedikit  , bertubi tubi gelak , then langsung tak tulis sepatah apa pun kat lembaran kertas sejarah form 5 tadi. terus di gantikan dengan gelak jerr. Yana gelak sakan , aku tergelak  tengok dier gelak , dan semua tergelak. ceeeeeesssss!~

abes study kira kira pukul 2 lebih , maybe? tak pakai jam , main agak agak. . . 
sume chow , yana dan kawan kawan nya , aku dan nik , dan budak budak lain. . . . 

hujan pulak turun agak lebat , dan tajam! sakit mata aku masuk air hujan. . ..   cesssssss!
tunggu ujan reda sikit , baru balik . . .  . . bapak nik pun tak sampai lagi , teman die jap , kang nangis pulak.

few minute later , bapak dia sampai , nik cakap jom lah naik sekali , bapak die hantar. okay set. aku pun sah kejang kaki berdiri lame sangat.


sampai rumah . mandi. online jap ( sempat online , masyaAllah) , makan , baring.. . . baru jer baring
 TIBA _TIBA........?


* hp aku  berBUNYI lagu - bruno mars - just the way u are ,haha *

" din , aku nak datang umah kau nih , umah aku aku takde lektrik , tah apesal. . . . boleh tak? "
ammar call. . . 

" datang lah mar , copek sikit " aku jawab.

datang lah ammar ke rumah aku , then terus masuk bilik aku. aku bukak pc untuk dier , aku pun baring.NAWAITU memang nak tido. letih beb.


ammar pun online facebook dia , comment -comment gelak sorang-sorang. . . aku dengar , sebab belum terlelap lagi ." din tengok nih , din tgok tuh . . . " .... ehhh si ammar  nih tak nampak aku nak tido, cesssssssss!

"haaa , haaa ,... ape diaa?? " aku tanye..
malaeh nak bangun , sambil baring aku suruh die tunjuk ape dia. . . 

bende hampeh, takde ape pun . bazir masa. mata kelat  ,dah cerah tak boleh tidor dah . cesssssss!

" dah ,mar bak sini aku online jap , kau pegi baring! " aku halau ammar dari berada di depan pc , turn aku pulak . . . . 


die pun baring -barin sambil mesej sapa tah . aku pun balas comment peminat(cehhh , peminat) ... senyum sendiri , gelak sendiri. " ammar tengok nih mar , awek lawaaaaa"

"ammar..." 

"mar.....? "

tak menyahut? pengsan apo?

perghh! cilakak,  die dah  berdengkur kat katil aku pulak , haha! macam macam punya hal. " aku tak tido petang lah , din  , apa barang tidur petang? " terngiang ngiang ammar cakap kat aku sebelum nih. haha

cerita tak sarupa bikin. ammar - ammar *geleng kepala.haha

aku pun terus online , bukak lagu techno/pop dance kat you tube kuat kuat . . . tapi beruang nih! tak sedar sedar , takde respond! . . .  tidur mati! nampak nya......

biarkan. letih sangat nampak nya.


tepat pukol 5:55 pm aku kejut ammar , " woih , bangun ... jom pegi padang kate nak main basketball"

" ermmmmmm, haaaa haaa" ammar jawab ? apo tuh? haha , aku pun tak tau. haha


bapak die call pulak , cepat die angkat! haha . . . bapak die tanye pasal spanar ke hape tah! haha

lepas dah siap , ape aptut pegi lah padang , dalam pukul 6 kot , camtuh
sampai padang tunggu lah orang datang . hujan masih turun , renyai -renyai . tapi macam nak berhenti ,MACAM je. . . 

tunggu punya tunggu ... pukol 6:30 baru sampai. dorang ,dorang ,dorang suma. . . 

lambat seminit je lagi  , aku dah ajak ammar balik. so , main main main.... pukul tujuh balik , dalam perjalanan balik dah azan. hujan still turun renyai renyai. ammar anta aku balik . Mandi, makan , solat , online . . .  blogging! Now depan pc taip artikel nih , yang korang bace nih. . . . haaaaa yang inih! laaah.

haha, tu je lah yang berlaku arinih. sekian terima kasih! chow . salam



*KENAPA SEKOLAH MENENGAH BANDAR RINCHING TAKDE "GRADUATION DAY " ???bodoh2








No comments:

Post a Comment