Tuesday, October 26, 2010

urghhhhhhhhhhhhhh! rasa malas mula menular dalam diri

bersemangat aku offline awal sebab nak buat homework bahasa melayu ,I REPEAT bahasa melayu punya kerja rumah......

soalan percubaan sekolah berasmara ehh! berasrama penuh dan sekolah kluster!
wtf?  huh. . . 



Bukak lembaran pertame , rumusan , cari isi tersurat , carik isi tersirat , ehhh! isi tersirat pikiaq sendiri...
buat buat buat , tulis tulis tulis , lukis lukis lukis , aku conteng sikit gamba kat tepi soalan bagi nampak menarik! peduli ape aku. . . . . 

soalan pemahaman , senang . . . 

soalan KBKK , senang 

lancar je jawab! . . 


lembaran kedua ,soalan 2(B)  petikan drama . . .

perbezaan pandangan umar dan safiyah  , drama 'SERUNAI MALAM'
senang jawab

(I, II, III ) sangkut . . .  errrr! ape nak buat nih  ,?

aku buat perbezaan pendapat mereka ialah (teeeeeeeeeeeempat koooooooooosong)

kat sekolah baru mintak jawapan kat cikgu ke , kat budak budak lain , kejang lah otak aku nih, tah apehal?
terlebih makan nasik , minum air sejuk ?. heh

tak mengalah , usaha usaha * muka surat sebelah pasti senang. dalam hati aku berkata

2(C)  -petikan prosa klasik
aduuuuuuuuuuuuuuuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!  'PERTARUNGAN HANG TUAH'

lagi lah aku tak ingat , bertambah tambah tambah kejang otak aku nih. 
pegi mampos.


NEXTT!! . . . 


2(D) puisi melayu tradisional . . . syair kelebihan ilmu,

fuhh! ade gak yang aku hempas pulas belajar keluar.


(i) akibat pengabaian ilmu ?
bla , bla , bla , aku jawab dengan lancar

(II) pandangan anda , bagaimanakah masyarakat ilmu dapat di lahir kan?
bla ,bla , bla aku jawab dengan lancar lagi!

(III) tiga nilai dalam syair
hak elah . senang. bla ,bla ,bla aku jawab dengan  tenang  ,sambil korek idong  sebelah tangan , sebelah lagi tulis



NEXT! PAGE. . . . 

soalan 3 - penegetahuan pemahaman dan kemahiran bahasa.

(a) tulis ayat........................bla ,bla , bla

aku maleh. abaikan..

(b) tukar ayat ajuk  ke ayat cakap pindah.......................................bla, bla bla

aku maleh , abaikan jugak.

(c) senaraikan kesalahan ejaan dan...................bla ,bla bla

aku buat satu je , then aku maleh

(d) senaraikan satu kesalahan tatabahasa......bla ,bla ,bla

ouh! soalan menarik , tapi aku maleh , abaikan juga

(e) peribahasa. .. . . . 

suma soalan aku buat. senang jer.

" ambil yang keruh , buang yang jernih "
" bersatu teguh bercerai kawin lagi "
" masuk kandang kambing mengembek , masuk kandang rimau . .  bace doa "

NEXT!

soalan 4(novel)

maleh. ngantuk. lapar. abaikan . .. 

inilah kisah hidup saya sehari bersama kerja sekolah , baru bahasa melayu belum math lagi. 
HAHA* bodoh kau Din


sekian .chow! wasalam! 



*biskut kering ade tak? lapar pulak  , cicah ngan air sejuk nih , sedap nih.






No comments:

Post a Comment