urghhhhhhhhhhhhhh! rasa malas mula menular dalam diri

|
bersemangat aku offline awal sebab nak buat homework bahasa melayu ,I REPEAT bahasa melayu punya kerja rumah......

soalan percubaan sekolah berasmara ehh! berasrama penuh dan sekolah kluster!
wtf?  huh. . . 



Bukak lembaran pertame , rumusan , cari isi tersurat , carik isi tersirat , ehhh! isi tersirat pikiaq sendiri...
buat buat buat , tulis tulis tulis , lukis lukis lukis , aku conteng sikit gamba kat tepi soalan bagi nampak menarik! peduli ape aku. . . . . 

soalan pemahaman , senang . . . 

soalan KBKK , senang 

lancar je jawab! . . 


lembaran kedua ,soalan 2(B)  petikan drama . . .

perbezaan pandangan umar dan safiyah  , drama 'SERUNAI MALAM'
senang jawab

(I, II, III ) sangkut . . .  errrr! ape nak buat nih  ,?

aku buat perbezaan pendapat mereka ialah (teeeeeeeeeeeempat koooooooooosong)

kat sekolah baru mintak jawapan kat cikgu ke , kat budak budak lain , kejang lah otak aku nih, tah apehal?
terlebih makan nasik , minum air sejuk ?. heh

tak mengalah , usaha usaha * muka surat sebelah pasti senang. dalam hati aku berkata

2(C)  -petikan prosa klasik
aduuuuuuuuuuuuuuuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!  'PERTARUNGAN HANG TUAH'

lagi lah aku tak ingat , bertambah tambah tambah kejang otak aku nih. 
pegi mampos.


NEXTT!! . . . 


2(D) puisi melayu tradisional . . . syair kelebihan ilmu,

fuhh! ade gak yang aku hempas pulas belajar keluar.


(i) akibat pengabaian ilmu ?
bla , bla , bla , aku jawab dengan lancar

(II) pandangan anda , bagaimanakah masyarakat ilmu dapat di lahir kan?
bla ,bla , bla aku jawab dengan lancar lagi!

(III) tiga nilai dalam syair
hak elah . senang. bla ,bla ,bla aku jawab dengan  tenang  ,sambil korek idong  sebelah tangan , sebelah lagi tulis



NEXT! PAGE. . . . 

soalan 3 - penegetahuan pemahaman dan kemahiran bahasa.

(a) tulis ayat........................bla ,bla , bla

aku maleh. abaikan..

(b) tukar ayat ajuk  ke ayat cakap pindah.......................................bla, bla bla

aku maleh , abaikan jugak.

(c) senaraikan kesalahan ejaan dan...................bla ,bla bla

aku buat satu je , then aku maleh

(d) senaraikan satu kesalahan tatabahasa......bla ,bla ,bla

ouh! soalan menarik , tapi aku maleh , abaikan juga

(e) peribahasa. .. . . . 

suma soalan aku buat. senang jer.

" ambil yang keruh , buang yang jernih "
" bersatu teguh bercerai kawin lagi "
" masuk kandang kambing mengembek , masuk kandang rimau . .  bace doa "

NEXT!

soalan 4(novel)

maleh. ngantuk. lapar. abaikan . .. 

inilah kisah hidup saya sehari bersama kerja sekolah , baru bahasa melayu belum math lagi. 
HAHA* bodoh kau Din


sekian .chow! wasalam! 



*biskut kering ade tak? lapar pulak  , cicah ngan air sejuk nih , sedap nih.






0 KRITIKAN SOSIAL:

Post a Comment