Sunday, August 15, 2010

RINCHING-KAJANG-SEMENYIH -KESUMA-RINCHING

Tepat pkol 4! petang  aku baru bangun membuta! perghhh! puas gile haha
di tembah dengan cuaca sejuk , angin bertiup sepoi sepoi BAHASA TAMIL!...walaweyh! 
kalau sebulan berpuase macam nih , confirm aku puase penuh! haha.....

Di  pendekkan cerite , mase aku bangun , aku on lah fb!  tak sampai beberape minit!
IM screen aku bebunyik *pelepup....terkejut aku dah lah baru bangun tido!...haha
AMMAR  ajak aku bersiar siar, mule nye tak cakap pulak nak pegi mane? naik ape? buat ape? haha macam CSI aku bertanye....die cakap ,"ikut je lah , jgn banyak tanye, kite naik keta kancil " aku pon ikut je lah tanpa berlengah lengah lagi...dah orang ajak tak kan nak banyak soal pulak!...... 

Cadang nak bersiar siar dalam taman saja, tapi ammar  ajak pegi ke kajang! sebab nak membeli selipar die yang hilang semase berteraweh di surau  haha  ,sape lah yang mengebas selipar die tuh! .Setibanya kami di kajang ,mencarik carik   kedai selipar yang ammar nak ,tah ape brand tah aku lupa!........dengan waktu yang hujan! aduh! lebat pulak tuh!  apa boleh buat! tapi kami redah jer! haha. pilih pilih punya pilih , belek punya belek ammar tak jadi beli! haha wtf? .......... seterusnya kami meneruskan perjalanan , pulang ke rinching .

Sebelom sampai ke rinching , kitorang singgah somonyih jap ...pg bazaar ramadhan  eh! ...jauh berbeza da tak macam dulu ah..bazaar eh dah "ketot" sikit .....haha! papepon still ramai orang! orang masih berpusu pusu datang ke bazaar nih!. Da beli juadah yang di mahu makan , kami meneruskan perjalanan lagi! Kami pergi ke taman pelangi sebab nak main basketball tapi budak budak takde! hampeh betol lah ....sume membuta!! maybe?  dan menjadi kan puase sebagai alasan...haha


tak abes lagi , langit belom gelap! Ammar mengajak aku pergi ke bazaar ramadhan  kesuma pulak...wahaha! da pegi kat semenyih pegi kat sini pulak!......bazaar kat sini bapak panjang! jalan  punya jalan!. ...aku beli ah laicikang!  air nye menggoda pandangan aku dari jauh! haha. Amaar beli apo tah .aku tak tau!. JAM pun dah menunjukkan pukul  tujuh! kitorang pun balik ke rinching AKHIRNYA! haha.....




itu jelah aku nak cerite! chow!


*AMMAR takde lesen.........haha



No comments:

Post a Comment