Saturday, August 28, 2010

TunkuAbdulRahman!~

Arinih aku sungguh penat nak mampos , nak mati! ikut hati aku nak je bukak pose! ,sebab nyer
aku meneman makcik dan pokcik aku pegi bershopping kat kuala lumpur sempena hari rayer!
KL arinih bapak panas , panas nya macam duduk sebelah unggun api atau macam kene bebel dengan mak aku (telinga panas) , lebeh kurang camtu lah..

Kitorang berangkat dari teratak kami  seawal 9 pagi , asal nyer aku malas nak ikut! tapi mak aku tak ikut adik aku pon tak nak ikut! , jadi aku lah  menjadi mangsa! , terpakse  ikut makcik aku! haha! ape bole buat.
sampai je kat  KL , jalan belom berapa nak sesak lagi. kami pon carik parking! haa! yang ini memang menduga keimanan betul , punya lah penuh parking! semua tempat penuh! aku pon pelik . dorang nih bawak dua keta ke pegi keje! ishk3! .... tapi setelah beberapa "minit" dapat jugak lah tempat parking. alhamdulilah!

Mase da sampai KL , jam dah dekat pukul 11 lebih dah , banyak mase 'terluang' kami habis kan dengan carik tempat parking je! aduhhh! sayang sungguh sempat jugak aku berzikir dalam keta tuh!
lepas dah parking , pakcik aku terus bayar parking! makcik aku excited sangat terus jalan menonong tak tunggu aku dengan pakcik aku! GILA SHOPPING!  betul  haha.

Lepas tuh , aku dan pakcik aku terus pegi masjid jamek  india ,siap siap nak solat jumaat! shopping ,shopping jugak! ibadat jangan lupa! . Khutbah jumaat die memang  KAW! aku tak paham sepatah haram pun. sebab die berkhutbah dalam bahasa tamil ke ape tah , tapi memang aku tak paham langsong!! abes je solat , terus shopping , jumpa makcik kat tempat sekian - sekian! . Aku ingat taun nih malas nak raye , sebab taun nih kan aku SPM , cikgu aku cakap mood rayer nih pun bole mengganggu pelajaran kite. agak cuak aku mendengar nye! aku kalau boleh  taknak repeat spm! malu nanti

Sambung balik tadi , kalo boleh aku taknak  seronok sangat beraye taun nih , malas aku nak beli baju raye!
tapi  , pakcik aku sponsor baju raye aku! haha! tu orang kate rezeki datang tergolek! bergolek  ke tergolek aku pon dah lupe. Pakcik aku belanja baju raye! haha! seronok dunia aku! Aku pilih baju melayu warna coklat ,sebab aku takde warne tuh! then shopping shopping dan shopping .Makcik aku borang skan ,ade dekat dua belas kontena besar makcik aku bawak balik baju dengan tudung , nak pakai bile lah tuh agaknye?raye sebulan je . selepas da puas berjalan ,Kami pun balik , berbuka kat rumah saja! , mase nak balik , traffic menghala masuk ke KL bapak ah ...jam teruk seyh! padan muka diorang ,nasib baik kami da balik , kalau baru nak datang , confirm pengsan aku dalam keta!

k , lah ini saja aku nak cerita! ,papehal aku update lagi .haha!

*raya datang lah rumah , kalau tak malu!







No comments:

Post a Comment