Saturday, January 22, 2011

OKAY GOOD!

Okay , aku memang menggigil gila khinzir nih bhai , seminggu tak online! , laptop memang melambak kat umah nenek aku nih , tapi line internet ade satu je , itu pun Makcik aku dah bawak pegi keje , isnin lepas die dah start keje , jadi pensyarah kat UITM Kota Samarahan , Alhamldulilah , aku doakan yang terbaik untuk beliau , gaji jangan lupe hulur hulur sikit, haha

Okay dua tiga empat hari aku takde internet aku memang mati kutu kat umah tak tau nak buat ape , baring tidur , tidur baring , bangun tidur pun saje bangkit lewat lewat biar cepat petang , cepat malam  cepat tidur balik , tapi sehari dua je berjaye , pastuh tak leh , aku tetap bangkit tido awal , dah terbiasa , maklumlah pelajar berdisiplin memang bangun awal sebab nak sekolah , tapi sekarang bangun awal takde bende nak di buat , so aku pun fikir lah aktiviti ape yg hendak di buat.Mujur , paksu aku ade mendownload muveee muvess korea dan jepun dan bollywood , die download ke die rembat kawan die nye , aku taktau , aku berfikiran positif yang die download semua nih , tak baik buruk sangka dengan orang! , So dah banyak cerita bersiri , drama berepisod , movie  korea/jepun/english aku dah khatam! dalam minggu nih , berdasarkan pemerhatian aku heroin dalam cite korea memang comel , okay , tuh je! haha


Seterusnya , aku nak cite aku stay kamung , berat aku naik 4 kilogram , tapi aku tak kesah , itu maknenye aku happy ,sebab ape aku naik berat badan? makcik makcik  , and pakcik pakcik aku semua belanja aku makan , tiap tiap malam , sampai aku pun dah tak larat lagi. . .  arinih KFC , esok seafood , lusa sini , tulat sana . . . bla bla bla. . .  lepas makan  balik umah tido , memang gaya hidup sihat yang perlu di amalkan lah en!? haha

TAPI , 

makan kat seafood memang best , pakcik aku nih memang suka makan seafood sampai aku pun terjebak , kau order je hape , sume die bayar , kau nak udang kara, kau nak ikan kerapu 3rasa? 4 rasa ? 15 rasa? rasa penampar? kau order je , die bayar . . . tapi kau kene jadi anak buah die dulu lah en. hehe

okay seterusnya! ,
aku ade lah shopping sikit sikit kaat bandar kuching , beli suar , baju , . . . haaa! tadi aku pegi makan kat HARTZ CHICKEN BUFFET , tak tau lah kat semenanjung ade ke tak , rules die camnih , bayar RM15.00 , then kau leh makan sepuas puasnya apa yang di hidangkan , in 2 hours! dalam dua jam. pastuh kau , kene blah dari situ , aku dan paksu aku , hentam lah ape yang ade di sajikan , kitorang memang dah kosongkan perut bhai dari rumah , memang dah rancang dari umah nak makan kat tompek nih . . .  haha! macam bengong je kitorang nih , macam tak penah jumpa tempat makan! , so bile kami dah sampai , aku terus masuk . .  amik nasik . . .makan lauk lauk bese , then , makan ayam , spicy , original , cetak rompak , semua jenis ayam semua haku sapu! , sape tengok muke aku mase tuh memang akan takut! , muke focus pada misi nak makan dan mengenyangkan perut! haha. . . Salad die pun aku sapu , ice cream !kau cakap je bende ape yang boleh makan kat situ , aku makan lah! kalau boleh pinggan pun aku nak kunyah , tapi aku masih bertamadun , takde lah burok perangai camtuh! haahaha

okay , dengan berbekalkan perut yang kenyang kami mula lah melangkah kuar dari medan perjuangan , aku tahan sampai 1 jam setengah je , sebab makan gila khinzir banyak , perut aku rase cam nak meletup seperti mercun tahun baru cina , walaupun tahun baru cina belum lagi. so aku kata kat paksu aku 

" baik kite berundur , sebelum kita rugi . . "

" rugi ape bodoh? , aku tak kenyang lagi . . "

paksu aku nih memang perut biawak , sebelum makan kat tempat nih , dah makan kat umah , , ,tapi masih ade lagi ruang menyimpan makan dalam perut die , even dah balik dari shopping die leh belasah kebab ayam special lagi , badan kocik , kurus kerempeng macam mat gian  kaki lima! tapi isipadu perut beliau kalah manusia normal macam haku nih!. . itu kelebihan die nak buat camne..

okay lah taip panjang panjang pun tak gune , aku jugak yang bace sendiri! haha , start terbersin bersin nak selsema lak , cuaca bukan nye sejuk , bengong tol!

okay chow , salam


No comments:

Post a Comment