Thursday, January 13, 2011

yeahhh! Kuching!

PERGHHH!

da sampai kuching lupe aku nak hupdate blog , huahaha!
okay  kawan kawan yang aku sayangi sekalian alam  , aku sudah selamat sampai ! alhamdulilah flight tak delayed! ye ah naik Airasia selalu delayed bhai , okay , dah beberapi hari dah pun aku sampai , hoho!

Dalam aku baru beberapi hari je sampai nih  , aku ade tengok berita pasal flight Airasia yang terhempas kat mane tah , ramai yang tercedara , flight yang terhempas tuh bantai flight KUALA LUMPUR KE KUCHING , nasib baik aku takde dalam flight , aku dah lah lemah semangat!  Kapal terbang gegar sikit , aku daha bace ayat al quran 4 juzuk , haha , sampai terkentut kentut bace , dua kali tiga kali amik wuduk!. . .

lupe nak bagitau , nih first time aku balik kuching sorang sorang , ye lah selama nih  dengan family , tiba tiba kene balik sorang . . . tapi takpe , ini akan di jadikan pengalaman!  baru lah remaja boleh berdikari sendiri. nih asyik asyik emak je nak uruskan , sampai bile kan? haha


 Okay nak cite aku kat sinih , sampai je aku kat airport pakcik aku hamik , waktu tuh memang ujan lebat  , jarak penglihatan memang terhad , dalam 30 meter je camtuh , kalau orang kentut , bau lu sampai , orang yang kentut kemudian baru nampak , ha camtuh! tapi kalau  makan petai bertambah jarak dieh , dalam 100 meter camtuh.

tapi , aku selamat sampai ke  kampung halaman , haha! setelah mengharungi hujan lebat , badai taufan , apa jadah itu semua , haha *Duduk dalam kete je pun. :D

aktiviti aku dua tiga empat  hari nih , jalan jalan kat  'KUCHING WATERFRONT ' ,  LEPAK SINI SANA , LEPAK KAT UMAH CAMTUH HAHA! , aku pun banyak tidur je , tak tau aku buat ape , kalau kat rinching memang tak boleh duduk diam , tapi kat sini , aku takde bende nak buat , kadang kadang sambil korek hidung boleh tertidur , sedar sedar dah maghrib . . haih!

okay  , aku nak bagitau gak , aku dah beli no ID , haha . .  itu pun paksu aku yang ingatkan , kalau tidak memang aku tak ingat , aku tak sedar aku nih dah lepasan SPM , haha , time kasih poksu!  
jauh aku beli no ID nih , kat kuching sarawak , pun dalam keadaan hujan , memang lencun aku , sejuk plak tuh , semata mata nak beli no ID  , kalau hilang memang naya! 

 "waktu cikgu offer nak beli secara pukal kat sekolah dulu kau tak mahu Din "

member aku cakap 


" bukan tak mahu , mase tuh rase  bende alah nih tak penting di fokuskan , ye lah aku kan fokus pade SPM dulu "

aku jawab, memang ade je jawapan aku nih , haih bile aku nak berubah , haha

lepas dah beli bende alah tuh , aku se-round dua bowling dengan paksu aku ,  first set , aku leading , agak jauh paksu aku point aku potong , haha! dalam 40 camtuh jarak mata die dengan aku , second set , aku macam hilang pertimbangan , tak stabil , bola ke longkang ajeh , hati memang paneh , aku dah lah nak tunjukkan kehebatan aku nih kat paksu aku,  tapi nampaknye cam tak boleh ! , and final set ,  

" PROMOSI 3 SET SEPULOH RINGGIT "
tuh yang aku main sampai tiga set tuh , TAPI AKU KALAH , tak gune gak lah , aku kene bayar semua! blerghh! nasib  paksu aku baik je tuh , tidak  semua set aku sapu bersih!


lepas dah settle ape semua , balik , hujan pun turun  LAGI , cuaca sejuk , memang membuatkan perut berasa lapar , lalu kami pun singgah ke MCD , lepak makan burger , fries , cendol ,. . . okay cendol aku tipu!

dalam kitorang tengah sungguh sungguh makan , hujan pun sungguh sungguh turun , macam berlumba pulak!
hujan turun aku suka . . .  dapt cuci mata *astghfirullah

" hujan rahmat nih , jangan mengeluh tak baik "

aku teringat dulu mak aku penah cakap.


ade lah drama sikit kat MCD  mase aku tengah makan , ade couple omputih datang makan ! romantic romen , bese lah orang putih! haha

 okay , malam tuh makcik aku belanja makan kat depan waterfront kuching , die kate order je apeh yang aku nak makan ,, aku pun order ah nasi goreng enjin , sebab aku rase name die len macam je , aku pun curious nak rase sedap ke tidak hidangan ini , tetapi indah khabar dari rupa , rase die macam nasi goreng aku selalu goreng je , cume die banyak letak udang  yang besar besar! , itu sahaja! huh! kalau aku tau , baik aku order roti canai, cisss

okay , tuh je aku nak cite ape yang berlaku kat aku dalam dua tiga hari nih kat  kuching , aku dah ringkas kan pun tapi aku rase macam panjang je jugak , haha!

okay nanti aku hupdate lagi , chow , salam!






No comments:

Post a Comment