Thursday, January 27, 2011

PERSOALAN YANG MELANDA DI JIWA INI

Bisik membisik nih amalan syaitan  , tapi bukan tuh yang aku nak ceritakan .

Bende yang aku nak cite ialah , persoalan!  
Persoalan ialah satu perkara yang sering berlegar legar di minda setelah menilai sesuatu perkara tetapi masih tak dapat lagi  jawapannya! rasa nya lah kan , aku tibai je

okay , kebelakangan nih banyak persoalan yang muncul dan memenuhi otak aku  nih , antara nya

kenapa sebahagian wanita nih bertudung dah cantik dah tapi berpakaian seksi , ketat lagi sendat , menampakkan susuk tubuh badan , tapi bertudung!nak cakap sewel tak sampai hati lak , masih  waras lah kot , memenuhi tuntutan agama , tapi tak ikut sepenuhnya! kenapa beliau buat begitu? kurang didikan agama? takkan lah en , tidak camne pulak pandai pakai tudung , mesti lah mendapat didikan , takkan tiba tiba pandai pakai , ajaib!  , takkan jugak  belajar kat youtube plak en? tapi mungkin jugak belaja kt youtube kot ,zaman kan dah berubah , dunia di hujung jari hmm  entah lah sapa tau

Seterusnya  , bayi yang di buang merata rata bagai sampah je , akal mane beb? kalau di samakan dengan binatang tau marah , melenting , tapi ada akal tak guna  . Aku tak tau lah , bende nak cerite kan . perrrghhh! ade family sampai beli anak orang  lain ribu ribu ringgit , sampai culik anak orang lain! sebab nak sangat menimang cahaya mate , kadang kadang dorang nih ade masalah seksual sebab tuh tak dapat  nak mendapat kan anak , tapi bukan dorang nak penyakit dan masalah camtuh , dah takdir mereka camtuh.  tapi lain lak dengan yang buang anak nih , dah sedap buat maksiat , buat dosa nak tambah lagi dosa dengan buang anak , bagi lah orang lain anak tuh , buat pa lah buang buang , kang cedera pulak bayi bayi nih mase di tinggalkan merata rata , itu kalau cedera kene gigit semut takpe ah , kalau di baham dek anjing , dek rimau? haih , pikir sendiri lah  kawan. Bagi je lah family yang nak anak , fikir malu ? mase bermaksiat tak malu pulak?


Aku selalu  gak nampak orang langgar traffic light , aku tak nampak faedah jangka masa panjang die.Akibat jangka masa panjang die memang selalu aku bayangkan. patah kaki , terburai usus , bersepai otak urghh , ngeri bayangan aku  . Bile aku nampak  orang langgar lampu merah , aku terus secara automatic doakan  die mati kemalangan 

" slamber kodok je budak  budak nih , confirm mati budak nih ! " sambil geleng geleng kepale 

 bukan sengaja bhai , dah  ter - AUTOkan otak camtuh selari dengan mulut , sebab aku tanam perasaan benci yang mendalam kat golongan golongan gopoh camnih nak buat camne en. Lu orang  nak cepat cepat nak pegi mane? macam tempat kerja lari? macam kawan kawan tak boleh tunggu? takkan lah mereka mereka tak faham dengan keadaan kamu?  beb , aku cakap dengan lu orang semua , kawan tak tunggu kawan! , tinggal kan terus! carik kawan lain. Senang cerita , bukan orang langgar lampu merah je aku benci , orang tak patuhi undang undang jalan raya nih memang aku benci , buat apa amik lesen , belajar undang undang tapi tak amalkan? buat ape? hmm. entah lah sapa tau


Haa , nih lagi aku  tak faham ,spesies spesies makhluk tuhan yang suka sangat update status facebook , selang dua tiga minit , sampai penuh home dengan status , selalu nya  kaum  hawa lah , dah macam diari pun  ada tapi yang nih versi moden agak nye lah. 

" lapar nye perut nih , nak ape ye? "

" baru lepas makan sarapan dengan boyfriend saya yang handsome :P "

" kucing saya meninggal , sebab salah makan , saya sedeh , huuu :( "


" saya rindu lah dengan opah saya , dah lame tak jumpa beliau "

itu aku  tulis gune bahasa melayu , boleh faham dengan jelas , boleh di eja . .  belum lu orang bace , ayat yang di tulis dengan penuh seni , huruf kejap kecik kejap besar , dengan ayat yang nak sebut sampai sengau hidung , sampai gatal tekak nak mengeja. pergh! rosak bahasa melayu yang aku cintai. tak salah nak  singkat singkat , aku  tau masa itu emas , nak cepat , tapi lu orang taip macam tuh aku pulak yang  naik lemas   nak baca! haih. tolong lah ubah , aku  cakap bagi pihak semua orang bhai , bukan aku  sorang je!

 Aku  tak faham!  perlu ke berbuat camtuh? atau golongan nih memang suke buat camnih sebab nanti orang komen status mereka , terisi lah mase lapang dengan membalas komen komen friendlist! , friendlist berjuta pun tak kenal buat ape? sampah je. Lagi satu , kalau dah gian sangat nak update status , buat twitter lah kawan , tuh function twitter ,  kalau nak gak cerita , buat blog , tulis panjang panjang terus , orang lain bace , trafic naik , dapat gak duit, haha , adoyy! 


okay aku  nak je tulis menulis  semua persoalan kat kepala hotak aku  nih , tapi nanti nati lah aku  sambung lagi. Tulis banyak sangat persoalan kang ramai tak puasa hati.okay chow.salam




No comments:

Post a Comment