Monday, January 24, 2011

SISA SISA HARI DI KUCHING!

Okay nak cerita ape yang aku buat sebelum pulang ke Rinching nih nih , aku ade pegi India Street dengan paksu aku , dan hasilnya aku beli suar LAGI sehelai , duit banyak tade hal lah nak beli macam macam , kalau takde duit . . .  tengok sahaja yang mampu! 

Aku ade jugak pegi shooping complex THE SPRING , nak cite kat sarawak nih , shooping complex memang banyak tapi yang paling besar sekali tempat nih lah , lebih kurang besar MID VALLEY , abeh sume kedai kat semenanjung , kedai kedai yang kat dalam die di import khas dari KL , macam padini ,quicksilver , starbucks , dan yang same geng dengannya! , kat kuching susah nak jumpa kedai kedai camnih sebelum nih! tapi tidak lagi menjadi masalah sekarang , haha! 

Aku ade singgah  BOULEVARD , yang mana sejenis shooping complex juga , jalan jalan pusing pusing , tak beli pape . . . nih bukan tempat aku nak berbelanja! kalau boxer 3 helai RM 150. aku masih cintakan wang ringgit aku! , then  pegi ke pantai PASIR PANJANG , tengok ombak laut menghempas pantai , tiupan angin pula tak henti henti menderu ke wajah aku yang kacak nih! memang menenangkan jiwa raga yang stress dengan course ape yang nak di hamik dan nak di isi dalam borang UPU!  , okay kemudian kami pulang ke rumah , singgah jap beli kek lapis sarawak DAYANG SALHAH! , bisnes beliau semakin maju nampaknya , last few years aku datang , tempat testing kuih die , beliau potong kecik kecik ! SEKARANG  , hamik kau , makan sampai kenyang pun tak pe!. . . untung banyak  ape dehal! 


tak habis di situ , malam nya aku dengan makcik aku pegi pasar borong beli sayur , aku kene lah meneman die perempuan pegi sorang kang kene kacau! ,beli sayur dan barang dapur  nih memang banyak risiko dan dugaan! 
Makcik aku mencarik sayur untuk di kirimkan kepada omak aku , sayur yang rare tau , bukan sayur taugeh yang senang senang je nak dapat kat KL , aku pun tak tau name sayur tuh. kasihan sungguh .Aku sebenar nye letih tapi buat buat tak letih je lah en  .Sampai je kat teratak letak kepale , masih lagi dengar paksu aku berbual di telefon , beberape minit kemudian ,PADAM


No comments:

Post a Comment