Monday, January 24, 2011

SAFELY ARRIVED! - HOME SWEET HOME BEBEH!

 Few hours sebelum aku masuk airport ,  nak pulang ke rumah! , aku tak tau nak buat camane dengan barang barang yang di kirim nenek  , makcik , pakcik , jiran depan rumah , belakang  , tepi  , lorong depan , makcik depan surau , nenek sedare kampung sebelah , dan banyak lagi , kalau sebut korang bukan kenal pun!

Banyak yang dikirim mereka mereka semua nih kepada mak aku , aku lebih suka dorang kirim wang dari barang! lebih senang nak di urus dan nak di bawa , tapi orang memberi kita menerima  , sebab barang barangan seperti kek lapis dan ikan masin nih banyak sangat  nak di sumbat di dalam beg aku NIKE berwarna jingga aku nih ,pasti nya tak muat , baju dan seluar pun aku tinggalkan beberape helai sebab dah beli  yang baru , tinggalkan yang lame , bawa pulang yang baru! , okay , cite pasal barang tadi , pakcik aku pun soh lah bungkus dalam kotak besar  ,letakkan semua barang tuh di dalam satu tempat senang , takde susah nak buat dua tiga tempat! aku pun okay je , so dah siap bungkus ape semua , ohh! aku tak bungkus pakcik aku yang bungkus , aku malas nak bungkus , aku bawak je pandai!. . lepas zohor gua bertolak ke airport! ,pakcik gua anta flight pukul 3 petang , gua kene cepat check in , nanti terlepas lak flight kene lak stay lagi kat kampung!

secara kasar aku cube angkat kotak tuh , perghh! camnak terkentut sikit , berat bhai , bape kilo sume nih? ape ade dala kotak nih? anak buah aku ke? terbungkus die sekali ke? banyak persoalan bermain dalam hotak aku nih , camne boleh jadi berat sangat , barangan yang nak di bawak nih? dah lah aku tak daftar bagasi . kene charge kaw kaw lah nih! , aduh *mengeluh panjang

okay , pakcik aku ade kirim BIOaura jugak , tuh pun kene bawak jugak , pakcik aku bagi free jeh , kalau nak beli bende alah nih ade lah dalam RM 2 ribu lebih , tapi aku peduli hape , bende aku yang nak kene bawak , 10 ribu ke 30 ribu ke aku yang nak kene bawak , argghh! macam macam lah orang nak kirim , yang kali aku bawak kapal terbang sendiri!

Sampai je kat airport , turun keta ,  aku terus amik trolley , tanak aku pikul beg  , check in , timbang kotak tuh nak masuk kargo , hang tau bape kilo? 20 kilo lebih , kene  bayar RM 115 ,sebab excess luggage lebih dari 15 kilogram , adui! duit duit , tapi pakcik aku bayar . .  bagus lah , hati dah lah panas nak bawak , kalau kene bayar jugak tak tau lah apakah yang akan terjadi!

dah bayar duit bagasi tuh semua , jam dah pukul 2 setengah petang , lagi setengah jam nak berlepas  , salam pakcik aku , die pun nak cepat sebab nak main golf! aku pun bukan macam family lain yang menangis teresak esak tengok anak die pergi naik kapala terbang , pakcik aku pun bukan jenis camtuh! ,selepas tuh aku terus masuk ke imigresen , bla bla bla! tunggu kat gate few minutes later , masuk lah dalam kapal terbang , aku beratur kat depan , aku masuk awal , aku pilih tempat duduk , tapi tempat duduk kene ikut dalam tickets! DAMN! , kalau boleh pilih mesti aku dok sepan sekali , aku letak beg aku  dan kotak BIOaura tuh yang agak berat lah jugak kat cabin compartment , then duduk * menghembus nafas lega , 16 hari bersamaan 2 minggu 2 hari  penuh keseronokan di Kampung halaman . yeahh! memang tak akan dapat di lupakan!


Tak habis lagi , okay nih last paragraph , aku makan nasi ayam dalam kapal tebang , tade lah sedap dangat tapi dah lapar , makan je lah en! kang mati lak en! hahaha , sebelah aku ade pempuan tapi tak lawa sangat , flight attendant die pun tak berape lawa , sume tuh aku perhatikan! , okay sampai je kat LCCT kuala lumpur , 
alhamdulilah selamat sampai , walaupun lambat 10 minit . . .  tetapi memang seksa 10 minit tuh , sebab aku tahan kencing dengan berak! tuh yang seksa , muke aku cool jer tetapi isi perut aku bergelora!. Paktih , maktih , emak dan ayah aku yang sambut aku kat airport macam lah aku balik dari overseas , angkat beg dan  kotak ke dalam bonet , chit chating dalam keta , balik rumah , berak , RESTING! 

No comments:

Post a Comment