Thursday, November 4, 2010

5 OKTOBER 2010

Cuti , so boring . . . . 
Ammar call ade keje , so pegi semenyih . . . . .  potong kain langsir!
berape gulung punya kain  , patah pinggang beta!

pasang rail langsir lah , haha! macam pempuan , tapi takpe. . . 

PENGALAMAN!

kang dah kawen tak yah susah susah nak  menyusahkan isteri yang confirm susah menguruskan rumah tangga! haha

selepasa dah potong kain , teman ammar anta ladtop die ke kedai~ , ape maslah taj ladtop die!

lepas tuh pegi padang main basketball! , then balik!

malam sambung balik , potong kain aku berdua  dengan ammar . haha! malam beb! cuak sikit. . .

Ammar siap angkut kopi Cap Hang Tuah dari rumah  , haha
nak masak kat kedai nanti. . . . . 

Tatkala Ammar sebuk ber-mesej aku pon benti kejap potong kain , membancuh kopi tadi. . . 
bancuh dalam 2 peket , tambah air panas. . . .  letak gulu dua sudu dalam jug!

kacau - kacau- kacau! , then rase! . . 

PERGHHHHHHHHH! manis! haha , padahal dalam peket tuh dah ade gula , instant coffee! memang ah! pergi tambah gula buek apo. . .  haha!

aku tambah lagi satu peket , tambah air! settle masalah! haha

sambung potong kain , Ammar potong kain sambil mesej! haha

hebat- hebat! , cipta rekod!

then dah nak balik , kemas kemas barang , kemas gunting , pembaris panjang!  , lipat kain yang dah gunting!
kemasa cawan , haaa! kemas mangkuk , ammar ade bawak laksa penang . . . mane dia amik tah? tapi sedap pulak. haha

dah kemasa kemas , carik bekas gula. . . .  mase buat air tadi ade . . 

" Din , mane bekas gula? yang kau buat air manis tadi?  " tanye ammar. . 

" Mane aku tau doh , aku buat air , aku letak je sebelah jug tuh , tak angkat pun . . . " aku balas

" eh , kau nih . . . sape lak sorok nih? " Ammar berkata

" eh , Babi , jang buat aku cuak doh , kite berdua je . . .  sape lak nak sorok? " aku dah gigil takut, kene aircond! sejuk tapi still cakap. . . 

aku dan Ammar dah saling berpandangan!
sape lak sorok bekas gula nih , ehhh! punye banyak boleh amik , bekas gula gak die nak amik , hp ade tak nak lak die amik , haih

dup , dap , dup , dap takut lak aku . . . . jantung pun berdegup kencang!

aircond lak sejuk , heeeh! takut -takut nih  , rase nak terkencing lak! , mase nih baru nak kencing! , tadi lepas isy' tak nak lak kencing? ngade ngade betul lah , tandas dah lah terperuk kat belakang , adooiii! takut lak aku. . . . kene bukak lampu dulu beb! aduiiii!


takpe- takpe , aku beranikan diri . . .  kang terbarai air kencing atas kain langsir! haha , bau petai lak nanti langsir orang! hahahahaha!

" Dalam dunia mane ade hantu "
ceh, tipu diri sendiri . . . .

tapi memang betul , mane ade hantu , JIN   IBLIS   SYAITAN! ade.


PUKUL 11 : 35 , kitorang still dalam kedai , tengah kemas kemas nak balik , bapak Ammar dah peasn balik sebelum pukul 12 , sebab pukul 12 Kedai mamak kat bawah nak tutup pintu , mamak tuh dah tak bukak 24 jam. . . . haha! bodoh nyer kedai mamak!

ehhhhhh, kes bekas gula? ape cer? haha. 

Bekas tuh , Ammar dah siap siap letak dalam Beg dia tadi. . . . die sendiri lupe yang die dah letak. bengong!

haha , buat cuak aku je!. nasb baek ade dalam beg , tibe tibe bekas gula dalam bilik air , mampus!
sanggup aku lari pegi rinching , tak yah naik keta! haha

pape pun hari rabu memang memenatkan.

haha , chow , salam

* Dompet dah kering ,  tinggal resit resit tesco , dengan duit syiling yang melambak lambak kuar. haha





No comments:

Post a Comment