SAYA SEDAR . . .

|
Saya sedar...Siapa Saya....
Saya tau saya tak kaya macam orang lain. .dan tak mampu nak berikan awak kemewahan. .
Tapi saya akan cuba bahagiakan awak dengan kasih sayang...

Saya sedar...Siapa Saya...
Saya tau saya tak hensem/ cantik seperti mamat-mamat / minah-minah yang awak minat,  tak stylo macam dorang.  Tapi untuk pengetahuan awak,  kecantikan bukan segalanya.  Yang penting hati nie.

Saya sedar...Siapa Saya...
Saya belajar tak tinggi macam awak yang ade MASTER..Kerja tak sehebat awak..Tapi ada awak tau kenapa saya tak dapat nak belajar tinggi-tinggi?

Saya sedar...Siapa Saya...
Saya tak lah se'romantik' seperti orang-orang lain..Saya tak geti..Setiap orang kan ada cara istimenya nya?

Saya sedar...Siapa Saya...
Saya takde transport yang boleh halang awak dari kena hujan..  Ada yang untuk mencelah bila jem saje.. Awak mesti tau nape saya tak beli kereta kan?

Saya sedar...Siapa Saya...
Saya selalu tak dapat berada di sisi awak ketika awak susah.. Bukan tak nak bersama susah dan senang..  Tapi kadang-kadang keadaan tu memaksa saya jadi macam tu..

Saya sedar...Siapa Saya...
Siapa saya untuk halang  awak dari buat itu dan ini, baik dan buruk.. Takot kang kate ngongkong.  Tapi awak sedar tak nape saya halang awak?

Saya sedar...Siapa Saya....
Bukan semua orang sempurna.. Setiap manusia ada keistimewaanya..  Ada kelebihan masing-masing,  cuma perlukan masa untuk tunjuk..  Setiap orang tu ada kesusahan dan ada kesenangannya,  ada masa kita akan selalu senang dan ada masa kita akan selalu rasa susah..  Sebab Allah selalu menguji kita..  Rezeki masing-masing di tentukan olehNya..  Yang penting bersyukur dengan apa yang ada..

Pendek plak entry aku kali nie...
p/s : sekarang semua orang nak perfect ye? kata susah dan senang selalu bersama..tapi kadang-kadang macam susah tuh sorang2 jek..

" FRIENDSHIP IS PRICELESS "


0 KRITIKAN SOSIAL:

Post a Comment