Thursday, November 25, 2010

SECOND & THIRD DAY SPM!

ENGLISH PAPER!

1 & 2

is going vey well ,  and running smoothly!
the summary , the novel and the essay  is easy to answer.
like eat the nuts. HAHA

agak kejang lidah aku cakap inggeris nih. haha

okay , ape aku nak cakap , BI memang berjalan lancar. 
setimpal dengan usaha aku study . . . 

LAST MINUTE.

haha.

paper TASAWWUR di petang nye pun agak senang.
senyum abang menjawab!. . . 

balik rumah dalam pukul 3 setengah petang

jumpa bantal dan tidor

okay second day spm  memang  hari aku menjawab exam dengan baik.tanpa masalah

__________________________________________________________________

THIRD/ 3  DAY SPM 

hari ketiga spm , tiga kertas perlu di jawab .

agaj berdebar hari nih. SEJARAH 1, SEJARAH 2   dan TASAWWUR 2

first paper pagi , SEJARAH  kertas 1 , agak senang sebab objektif  , bole tembak main suka nak. haha
tapi takde lah aku tembak , aku jawab dengan penuh logik , sebab aku dah bace SIKIT sejarah nih. 

mase di peruntukkan sejam , tapi aku setengah jam dah siap.
main lorek lorek kertas jawapan. tinggal lagi 15 minit.

lukis lukis jap. MASA TAMAT . keluar

pegi kantin . Dengan rakan seperjuangan.

MAKAN .sekadar mengalas perut

pukul 10 pagi start  exam balik

SEJARAH kertas 2 , 

agak terkejut , bende yang di ramal , bende yang di spot spot kepale hotspot die , tak kuar , lain yang keluar . HAHA.

puas bace sampai nak terguling  pasal tamadun tamadun , gerakan islah , dan lain lain lagi yang di bace tak masuk pulak.

ramai kecewa bhai ,  semua tuh boleh di lahat dari riak muka mereka menjawab soalan.
aku pun macam tuh.

tapi takpa , yang dah lepas , kita biarkan.

" ambil yang keruh , buang yang jernih "
AHAHA.

okay , aku buat lawak LAGI.


seterusnya , paper TASAWWUR 2 .

semua berkobar kobar nak jawab , kertas satu  agak senang , begitu lah anggapa kami pada kertas 2.

TAPI. . . 

nampak nya sangkaan kami meleset belaka.

soalan nya agak mencabar , dan berbelit belit seperti bahasa tamil , walau pun itu kertas tasawwur islam.
ade senyum jawab , ade yang . . . . errrrk! entah lah ekspresi muke diorang tak dapat aku gambarkan. 



dah lah mase jawab tuh , hujan turun renyai renyai renyai renyai! 



*  pergghh! tingkap ade cermin seyh , kat rinching tingkap ade , bingkai ade , cermin je takde haha

seronok je aku tengok burun burung tuh mandi hujan kat bumbung bangunan sekolah . . 

Khayal sekejap.

suasana sejuk nih membuatkan aku. .. . . . errr!


. . . .membuatkan perasaan aku terbuai dan rasa nak tidur , kertas tak habis jawab lagi.
aku pujuk hati aku ,  selesaikan yang penting dahulu
lepas dah dalam sejam setengah jawab soalan.
aku pun siap. ade baki mase sejam lagi.

MASA yang berfaedah ini aku guna untuk merehatkan minda aku

TIDUR buruk sangat bunyi nya. ahaaha

dalam pukul 4 baru sedar , ade baki lagi 30 minit.
aku tersedar pun sebab bunyi loceng yang agak kuat kat tingkat satu sekolah menengah bandar rinching nih.
terkejut aku. haha


dalam aku rehat kan mata tuh , bantai aku mimpi lagu korea pulak, tah ape pahal.

mungkin sebab , baru baru nih aku bace krisis korea selatan dengan korea utara kot. diorang tengah bergolak sekarang nih.

boleh jadi? tah lah. okay.....

. . . ..bagi aku , tasawwur insyaAllah boleh score A.

tapi sejarah. 

taktau aku, tawakal je lah

aku dah buat sehabis baik yang aku boleh.


Okay itu je aku nak cite. badan pun agak letih , tidur lambat , bangun awal. makan banyak.bersukan lak petang.

" memang gaya hidup sihat betul "


okay , Salam , Chow.

** dua tiga hari nih boleh lah gua rest sekaligus membuat latihan math yang aku agak malu dalam menjawabnya.













No comments:

Post a Comment