SEDEH

|
Semalam mase solat teraweh ,mase imam tengah sebuk sebuk  buat ucapan hari raya kat jemaah surau yang lain , tiba tiba perasaan sedih menyelubungi hati aku ,sedeh teramat ..tak tau lah kenape ? aku jarang berperasaan sedeh!kerana aku seorang yang periang suma orang pun tahu , tapi kite kadang kadang memang  tak tau keadaan perasaan kite sendiri. kan? 




Mase da selesai solat teraweh ,imam membaca doa , aku pon melelehkan airmata , mesti orang ingat aku cengeng kan? aku jarang menangis doh , tapi tak tau lah , aku rase maybe sebab aku teringat kat atok aku  yang kat klang tuh yang da meninggal kot ,kawan kawan aku yang da meninggal eksiden ......
 ye lah  rayer ni kan .......

 RAYE PERTAME AKU TANPA ATOK m.nor aku


RAYE PERTAME AKU TAK BALIK KAMPUNG
SELALU BALIK KAMPUNG 

RAYE PERTAME AKU KENE DUDUK KAT RUMAH STUDY UNTUK SPM!

RAYER PERTAME AKU TAK SHOPPING APE APE PUN

tapi nak buat camne , nasib aku camni , memang rayer nih akan aku paling ingat sebab paling tak menyeronokkan , lagi pun taun depan ade rayer lagi . insyaALLAH! kalau sempat bole lah sambut.

so korang hati hati lah kat kampung tuh!



                           "سلامات هاري رايا"


                  "MAAF ZAHIR DAN BATIN"




maaf kan aku kalau ade silap dan salah , kadang kadang terlepas aku tak sedar., korang terase hati. maafkanlah ek!

* AL FATIHAH kepada arwah atok aku ,kawan kawan  yg telah meninggal dunia , dan orang islam lain yang telah meninggal dunia




 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ ﴿١﴾ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ ﴿٢﴾ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ ﴿٣﴾ مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ ﴿٤﴾ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ ﴿٥﴾ اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ ﴿٦﴾ صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ 




AMIN!!


1 KRITIKAN SOSIAL:

marjana ismay said...

sabar la din..xmau sdih2..xpe, taun dpan leh raya puas2!!
selamat hari raya!
#t'ingt arwah atuk ak.. T_T

Post a Comment