Monday, December 6, 2010

I WISH! , I WISH! I WISH! PART ( 2 )

SALAM!



Okay sambung lagi , best lak ceghite pasal aku nih kan. HAHA

okay semalam sampai 4 je , 
hari nih sambung yang  

KELIMA!

Aku nak jadi Tukang masak /chef . . . antara hobi aku memang masak , boleh tahan lah aku masak , setakat  kari , sup daging , tulang  , ape ape lagi hidangan  melayu mudah yang lain. Tapi ade gak lah belaja membuat kek. Aku pun selalu join catering , so memasak bukan masalah bagi aku , tak rugi sape kawen ngan aku. HAHA! , so kalau jadi chef nih , memang lumayan beb , lagi lagi kalau keje kat hotel , keje bape jam dah dapat belas belas ribu , haaa nampak tak? kayo !

so kalau aku kat umah , takde buat pape , memang aku tengok rancangan memasak lah , selalunye memang channel 707 (travel and living) ,  tak pun rancangan MASTERCHEF  antara yang berjayo dalam rancangan nih  budak nih ah  Whitney Miller. Budak nih jadi masterchef pertama US. padahal hanya amatur.
dan kalau boleh aku nak sedapur memasak ngan nih Gordon Ramsay

* Antara chef yang paling hebat di dunia , selain MAK aku , HAHA




 .Eksperimen kan dapur. itu sudah pasti. HAHA , kadang kadang mak akuu bising gak! sebab aku kalau dah memasak memang pandai , tapi mengemas memang aku tak pandai. Tuh pasal mak aku membebel , tapi die agak bangga gak lah anak laki die pandai masak beb! haha.

so korang doakan lah aku  jadi  masterchef pertama MALAYSIA lak. HAHA


okay yang KEENAM 

Aku nak jadi comedian/ pelawak , bukan pelawak yang buat lawak bodoh takde manfaat , memperbodohkan diri sendiri atau orang lain. Aku nak jadi pelawak yang boleh berlawak sekaligus menyampaikan mesej berguna.Baru lah orang suka. Okey dulu aku memang minat SENARIO , membesar dalam zaman kegemilangan senario , tipu lah beb tak minat , tapi sekaran zaman dah berubah , aku rase lawak dorang dah takde unsur lawak lagi , banyak ke memperbodohkan diri sendiri. so diorang kene carik kaedah lain beb! 
pendapat aku je. korang jangan salah faham.

Dan aku lebih suka lawak lawak dari pelapis baru macam Bang Bil , Bang Jijan , dan Bang Johan. dan beberape name lain lagi. Dorang nye lawak fresh , sesuai dengan semua lapisan umur , kadang kadang kaum lain pun faham  dan turut gelak bersama. Haaa! itu yang bagus tuh  , mewujudkan suasana harmoni.

so kalau ade rezeki , insyaAllah aku pegi audition Rajalawak.
tapi aku takde bakat melawak bhai, haa! lantak lah ,  aku nak cube je.

*Gambar sekadar hiasan



okay yang KETUJUH!

aku nak jadi ahli gusti , yang profesional yang berlawan bertumbuk dapat duit , bukan gadoh tepi jalan .
Macam  JOHN CENA , RANDY ORTON , tak pun REY MYSTERIO JR dan banyak lagi yang lain!
Mase kecik memang taksub bhai , gusti nih , gusti dulu lambat start , dah nak lewat malam baru start , so bapak aku selalu tak kasi tengok sebab , kene tido awal esok nak kene pegi sekolah pagi pagi . tapi kadang kadang aku memberontak gak , HAHA! mane leh tahan , kalau ayah kau soh tido die tido sekali takpe , masalah nye die soh aku tido , die tengok wrestling sorang sorang. HAHA.

kenangan semua tuh , kenangan.
JOHN CENA(abang FIRST)
RANDY ORTON(abang second)

nih senonoh sikit , pakai baju.
REY MYSTERIO(abang angkat)


Sebut lah name dorang sape tak kenal , errr! kalau tak minat gusti memang tak kenal la kot. haha
tapi sekarang aku dah kurang sikit tengok gusti nih , makin lame makin nampak berlakon. haha
kecik kecik tak tau , so tengok je lah.  


okay seterusnya Yang KELAPAN

Aku nak jadi IT programmer , boleh kayo gak , nanti aku nak invent satu lagi social network yang lebih menguntung kan islam , pasnih takyah pakai facebook lagi. sume nih yahudi nye. cheese! bedebah mereka!.

IT COMPANY!


so ianya dapat di manfaatkan bersama!  jadi IT programmer nih bukan invent programme je , banyak lagi bende die leh buat . Tapi yang penting kayo. leh lah aku haji kan parents aku cepat. 


Okay yang KESEMBILAN  

Aku nak jadi usahawan , tak kisah lah berasaskan pertanian atau ape ape, tapi bukan lah usahawan ayam (pelacur) rezeki haram beb nanti , ibadah tak diterima. HAHA.

sebab usahawan/ berniaga nih  lah palin cepat  dapat duit dan pulangan modal.  Rezeki paling senang masuk dengan meniaga , so kalau aku masuk majalah jadi cover muka depan  

"USAHAWAN MELAYU MUDA YANG TERKAYA DI MALAYSIA"

takyah lah terkejut sangat , aku dah cakap awal awal nih. HAHA

Gambar rembat . time kasih


okay penat lah menaip , nanti sambung ceghite lagi , ataupun tak yah sambung lah , tah tengok lah nanti.
mane mane aku nye suke. 
okay , chow .SALAM!


** mesti korang heran bape banyak abang Din nih?  baik tak yah tau.

No comments:

Post a Comment