Monday, December 13, 2010

NONSTOP EMPAT HARI PUTRAJAYA!

Assalammualaikkum

Gua nak cite  4 hari gua hilang kat dunia maya nih samaada blog ataupun facebook  sebab gua part time katering bhai , kat Putrajaya sempena 

KARNIVAL IKTIRAF 2010.

yang aku faham , karnival nih diadakan khas untuk orang orang atau anak anak felda sahaja , setahu aku lah tapi kalau orang nak datang join takdehal rase nye. lantak pi

okay deret gua keje katering empat hari nih , tugas gua mencuci sahaj , mencuci pinggan dan mangkuk dan sega ape jadah haram yang di gunakan untuk menghidang makan , so keje gua memang bergelumang ngan air dan sabun. Tapi kadang kadang gua serve gak makan kat VVIP. Antara yang gua serve , Mus May , Awang BPR , Francisca Peter , banyak artis lame lah ,  tapi gua ade gak terserempak ngan Aisyah , Que Haidar , Abon , lagi satu yang selalu berlakon prank orang dalam  Bang Bang Boom tuh , lupa plak nama dia. haha

Selama empat hari memang letih , tidur memang tak cukup kuota , 3 hingga 4 jam je sehari. Itu kalau nasib baik.
Makan pun susah , HAHA , makan tipu ah , makan gua mewah bhai , keje katering makan tak yah pikir ah , memang banyak. So bila gua rase dah penat  mencuci pinggan ,  mangkuk , gelas  segala jadah yang ade . Gua rilek jap , menikmati pemandangan , tapi pemandangan semulajadi tapi pemandangan Anak anak dara FELDA yang lawa lawa belaka ,  Kebanyakkan bertudung , memang cun melecun bagaikan racun  . dorang memang peramah , aku bagi salam , dorang jawab balik bila aku tanye dari mane , dorang jawab balik , so dorang nih datang dari  pelbagai FELDA serata negara , tapi bile aku tanye yang gadis gadis lawa nih datang dari mane dorang  mesti cakap 

" Kami dari kuantan , pahang " sambil buat muke comel , perghh , cair aku

tapi aku buat muke macho  sambil berkata " ouh tau , tau sebelah Mid Valley kan? "

" ehh tak lah ,mane de , Mid Valley kat mane pulak " kata awek lawa nih

aku bingung. Tapi memang patut lah , dorang pun tak pernah pegi Mid Valley , so lawak aku  hambar di situ. ciss

Sambil tuh aku berazam nak sambung belajar dekat dekat ngan kuantan ke tak kisah lah , janji boleh g kuantan , hahaha

Banyak gerai ade yang menjual pelbagai makanan , dan semua yagn jadi peniaga kebanyakkan wanita. Yang palin best lawa dan sporting , semua menduga keimanan , ikutkan hati , aku nak ikut dorang  balik umah , haha. Taknak balik selangor dah . Sebab yang meniaga memang lawa sangat haha. tapi malang nye tak boleh , aku ade lagi paper SPM (cehh alasan)


Dan akhirnya , kepenatan terus hilang pabila wang gaji sudah di bayar , tuh  yang paling penting.Poket sudah tebal , meninggi sampai gayat nak tengok. haha

memang lepas 4 hari tuh , balik umah terus carik geng , iaitu bantal dan tilam. nak berbincang ngan mereka , aku sedar sedar dari bincang dah pukul 10 pagi , yang aku ingat aku start bincang pkul 8 malam.
memang Bayar hutang tidor. haha


Okay , tuh aje yang dapat aku tulih , Okay chow. Salam


**dengar cite dah boleh start mengundi untuk blog pilihan malaysia , jangan lupe undi aku
Pilihan 2 NO 71








No comments:

Post a Comment