Tuesday, December 7, 2010

KUNCI OHHH KUNCI!!

okay aku nak cerita mase aku dok umah lame dulu , kat Semenyih!

cite die camnih , aku suka tengok tv sampai lewat lewat malam , tengok gusti ape semua tuh , pastuh tido pun lambat! , mase tuh aku form 1 ke form 2 camtuh lah.

So mak aku dah faham benar lah perangai aku nih , kalau tido lambat bangun pun  mesti lambat , HAHA
so kadang kadang mak aku nak keluar ke macam nak pegi pasar ke pegi jalan jalan ke kadang kadang memang tinggal aku , sebab aku bangun lambat , malas nak tunggu! kang di kejutkan aku aku mengamuk lak , hehe.
Aku memang tak suke orang kejut aku mase tido , pantang beb! . Tapi sampai sekarang mak aku jugak  yang kejutkan pegi sekolah , HAHA.

so SELALUNYA nye aku tak suke orang kejut aku mase tidur  , kalau kejut pegi sekolah itu kes khas.
so itu berkecuali.

di teruskan cerita , aku memang bangun lambat lah seperti yang di jangka kan dan mak aku pun dah keluar tanpa membawa aku seperti yang di jangkakan jugak. .

So aku pun dalam keadaan serabai baru bangun tidor tuh , pegi lah mandi , gosok gigi , gosok ape yang patut!
gosok lantai ,  mop  rumah , memasak ehhh memasak takde lah! haha

dah habis mandi , aku pakai lah baju , niat memang nak pakai baju tapi baju takde!!
pueh aku carik baju , baju aku memang banyak tapi semua nya basuh , maklumlah baju kotor sikit , bau sikit aku dah masuk mesin basuh , so aku bertowel ajelah!   carik lak kunci rumah, satu rumah aku carik tak jumpe 

" Mak , mane kunci rumah? "
aku jerit

 tapi takde lak orang menyahut.
ehhhh mak aku kuar lah pulak , mane nak sahut.

mase tuh memang lupe. HAHA

 kunci rumah mak aku bawak sekali seperti dijangkakan.

so baju yang dah di basuh semuanya di luar , dan yang kering semua di luar  jugak.
camane aku nak amik , kunci kat mak aku.


tunggu lah mak aku balik , dari rambut basah sampai dah kering sampai basah balik sebab berpeluh.
dah macam tarzan je berkain tuala sahaja. HAHA

risau gak aku tiba tiba umah nih terbakar , kering aku dalam umah nih. tak sempat aku nak cerita kisah hidup aku kat blog nih. 


So dari pukul 7 pagi mak aku kuar beli ape tah , dalam pukul 1 tengahhari baru balik.
Balik bawak sarapan sekali , memang bagus lah , sebab perut lak mase tuh memang dah 
" keroncong perut ana "

bukan " keroncong untuk ana "

so aku agak marah lah , aku cakap kat mak aku , nape tak tinggal kunci rumah?

selambek mak aku cakap " ade lah , tuh yang gantung tepi dinding tuh ape bende?  kucing? "

HAHAHAHAHAHAHAHAH!

dari marah tak jadi marah , jadi malu , ye lah aku carik dari pagi kunci sekali tepi dinding , aku pun satu carik pandang bawah je! HAHA


So the moral of the story , carik barang betul betul. jangan biarkan emosi mengawal perasaan.

okay ,chow.salam


1 comment: