Saturday, December 18, 2010

OKAY , APE YANG KITA RANCANG TAK SEMESTINYA MENJADI

Lately , banyak perancangan telah di rangka bersama , tapi kita , AKU manusia hanya mampu merancang , TUHAN yang menentukan.


Nak hiking bukit  BROGA pun tak jadi ngan Ammar , asyik asyik hujan je bila nak hiking , hhaha


Lain hal ngan pulak Port Dickson trip yang aku rancang ngan nik , zul , apek , nampak nya terpaksa di tunda kan , ke satu tarikh lain , sebab  Nik dah mule berkerja kat nasik ayam gemas . Kitorang interview same same , tapi beliau yang di panggil kerja dahulu tapi takpe rezeki masing masing.

Sebenar nya kitorang pergi interview kerja kat kedai nih memang betul betul lepas habis tengok wayang arituh , lupe nak tulih arituh HAHA

So nak cite aku arinih pegi interview keje kat THE STORE SEMENYIH ,  makngah aku lah cakap kat tempat die nak pakai orang jadi jurujual  SPEEDY! , basic RM 800 , aku dengar pun seronok , so  pegi interview akak kerani tuh cakap , dah ade orang masuk , dah ade orang dah keje kat situ! ,then dia bagi aku borang - kuiz - soalan  - something - shit  - like- that ,  kene jawab 'bende' tuh. sampai habih

Katanye  aku kene jawab sebab die nak aku masuk/letak aku  jadi cashier pulak , aku pun tak kesah lah. jawab jawab soalan die dalam 15 minit camtuh , soalan agak susah jugak , kene kira peratus ape jadah. haha.
 dah settle isi borang ape semua , briefing sikit. aku pun gerak pulang , Die soh datang ari isnin nih , bawak salinan I/C , gambar tiga keping ,dan ape  jadah haram lagi yang lain tah , aku tak ingat.

Kene lah aku beli baju t shirt putih , seluar slack hitam , kasut hitam. bla , bla , bla. kene fikir duit makan , bla bla bla, 

mane nak crik duit? aku taknak susahkan parents aku .
dorang dah bagi aku makan selama nih pun dah kira baik dah.

Dan kalau aku keje kat sini , kene stay ngan makngah aku kat semenyih. takpe lah , makcik sendiri jugak.HAHA

SO

Patut aku terima je keje nih or aku tunggu je nasik ayam gemas panggil aku berkerja? itu pun kalau die panggil . kalau keje kat sini takyah fikir makan , transport , sebab keje dekat ngan rumah.Hoho
Berharap bhai.  aku dapat keje nasik ayam nih. 

pathetic gila aku nih HAHA

haih.

tah lah , tengok lah camane keaadannya nanti , akan ku update lagi.


okay , chow salam.

No comments:

Post a Comment