Sunday, December 5, 2010

I WISH! , I WISH! I WISH!

okay aku takde keje nak buat so aku rase nak menulis so korang kene bace so korang bace lah ye ape aku nak tulis nih. ye

okay , antara bende yang aku nak buat t aku bila aku dah besar nanti , maksud aku dah bekerja , dah ade gaji sendiri , gaji dah stabil . kalau nak ikut kan besar , sekarang nih pun aku dah besar.

okay antara yang aku nak buat ialah yang 

PERTAMA

Aku teringin sangat nak berenang atau scuba diving dengan jerung putih , dengan dolphin dengan ikan paus , tak kisah lah janji kat lautan yang luas tuh. banyak panorama indah. Perghhh , memang aku nak buat sangat sangat , lagi lagi pengaruh NATIONAL GEOGRAPHIC , hari hari aku tengok channel nih.
buat aku nak masuk dalam tv je berenang same same ngan dorang dorang nih.
Aku memang suka travel nih , hiking gunung ganang , bukit bukau. menyelam sini timbul sane , menyelam sane timbul sini. Aku memang minat mengembara dan cintakan alam sekitar lah senang cerita.
so kalau dapat melakukan perkara nih , pasti aku merasa gembira.

HAHA

" kau watlek je manusia , tak perlu takut "  ujar jerung kata jerung kepada manusia



okay , KEDUA

Aku nak jadi fashion designer , sebab cool ape! , dapat design baju tuk artist . orang ternama , silap silap kerabat di raja sekali. Pastu boleh terkenal bhai , dapat travel gak  , pegi minggu fesyen sini , New York , Shanghai , China , Arab , dan bermacam tempat algi. . . , Aku bagi satu contoh ,macam  Dato' Bernard Chandran , memang dah terkenal sampai satu dunia dah. . hasil rekaan nye memang laris dan mendapat pujian ramai , memang  mendapat keuntungan lah kalau laris. HAHA
Paling penting , dapat berdampingan dengan model model jelita.hehe

tapi nak jadi designer kene pandai lukis gak , kene kreatif , arghh! lukis melukis boleh mahirkan kemudian. HAHA

. Ramai lagi fashion designer  Malaysia yang dah berjaye. dan KAYA! haaa , itu yang penting , masyukkk!!!
ini semua pun pengaruh tv , rancangan PROJECT RUNWAY

*punca ye , nilah punca nye aku minat jadi fashion designers


seterusnya , yang KETIGA 

Aku nak jadi Pro biker , tak pun ape ape je aktiviti ekstrem yg boleh mematahkan tengkuk , yang boleh meretakkan tengkorak kepala , ape ape je yang mendatangkan risiko kecederaan teruk  dan boleh membawa maut , macam Bungee jumping , roller skate , redah jeram ,  ATV dan bermacam macam 1001 akitivit bangang yang lain. . Sebab aktiviti yang berisiko nih bila dah dapat buat , dah dapat lakukan memang membawa kepuasan bhai. tak percaye sudah.
Budak lelaki kalau selalu amik risiko , budak perempuan suka kan?
nampak berani. woooooho. tah lah , aku main belasah je.
BUNGEE JUMPING

MOTORCROSS







yang KEEMPAT

Aku gak nak menjadi , Polis , haha sounds funny rite? aku nak jadi pegawai polis yang menyamarjadi orang jahat. baru lah syok , dapat hangout ngan kepala samseng , ketua penjenayah , pembunuh upahan , pengedar dadah ,  best ape , tembak sini tembak sane , lari sini lari sana. HAHA  tapi risiko kalau penyamaran terbongkar , MATI kene bunuh lah

PISTOL  , bila lah  dapat nak  pegang



so kene pikir 150 juta kali nak jadi spy ke tidak, haha , kang risau orang yang tersayang ternanti nanti menunggu di rumah.



okay dah banyak sangat cerita , pening lak aku tengok pc nih. chow salam. nanti sambung lagi.

No comments:

Post a Comment